reklama

Štát sa postaral

A nemyslím to ironicky. Dnes som dostala poslednú „materskú.“ Platila som si to najvyššie možné dobrovoľné poistenie, keď som vedela že plánujeme bábätko. Oplatilo sa. Vďaka materskej som mohla kupovať svojej dcérke kvalitné plienky, kvalitné bavlnené oblečenie (nie umelé z Číny), zdravotne nezávadné hračky a pre seba zdravú stravu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Obrázok blogu
(zdroj: masterfile)

Toto všetko ide do peňazí, ak sa chcete stravovať zdravšie a svojmu dieťaťu dopriať kvalitu a pohodlie. Nebudem klamať, vyšlo mi aj na pár vecí ktoré som mohla dopriať sebe - masáž, cvičenie, saunu.... Áno, bývam na Slovensku. Niekto by povedal – no luxus.

No ja mám aj manžela ktorý sa o nás stará, mám úžasnú rodinu. Mám mamu ktorá mi maximálne pomáha a svokrovcov ktorí nám maximálne pomáhajú....a tak som si materskú mohla po tejto stránke skutočne užiť a naozaj som si nemusela pýtať na plienky, hračky, kvalitnú stravu. Ďakujem za to. A mám pocit, že presne tak by to malo byť. Ale netrúfam si ani len hádať, koľko žien to môže prežívať rovnako ako ja. Pretože som nerátala kočík, autosedačku, prebaľovací pultík, stoličku na kŕmenie, šatku či babyvak, odsávačku mlieka, elektronickú chúvičku, sterilizátor, detskú postieľku....mohla by som kľudne zarátať aj biolampu, parný hrniec s mixérom či iné vymoženosti doby, ktoré matke malého bábätka uľahčia život, no neviem či to už naozaj nehraničí s luxusom.....a to som stále opisovala starostlivosť o ZDRAVÉ bábätko. Pokiaľ je dieťatko nedajbože choré, nechcem vyrátavať tie obnosy za liečbu či prístroje alebo pomôcky, ktoré takéto dieťa potrebuje. Myslím že žena nemá problém šetriť keď treba, no na dieťati nie. Mnoho žien však inú voľbu nemá!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som vďaka mojej rodine MOHLA materskú naozaj investovať na to, na čo ju štát poskytuje – a teda na materské povinnosti a výdaje. No dieťatko si vyžaduje omnoho viac ako len plienky. Najdôležitejšie zo všetkého je pokojná a vyrovnaná mama (ideálne obaja rodičia)....

Mama ktorá sa nemusí báť z čoho vyžije nasledujúci mesiac....a ktorá keď vidí šťastné očká svojho dieťatka vie, že mu dá všetko na svete.

Prečo to vlastne všetko píšem? Pretože myslím na všetky tie ženy, ktoré také šťastie nemajú.

Z materskej musia platiť bývanie, stravu, všetko to vybavenie pre dieťatko....a sú na to všetko samé. Vzdávam im poklonu, obdiv a prosím tento štát (či skôr jeho zástupcov), aby nezabúdali, že to čo hlásajú z billboardov o budúcnosti, istote a stabilite, sa začína práve pri deťoch. Prajem si, aby ženy-matky a ich deti mohli prežívať tie najkrajšie roky života spolu naozaj šťastne. A to aj vďaka tomu, že nebudú trpieť núdzou.Veď deti sú naša budúcnosť.....

Petronela (Nela) Šterbová

Petronela (Nela) Šterbová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcela by som dospieť do momentu, kedy "byť spokojný" nebude len cesta, ale stav. Zoznam autorových rubrík:  Výkriky do tmyÚvahyReportážeSpomienkyPoetry

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu